My Blogger TricksAll Blogger TricksTechtunes

fenomena drama novel



assalamualaikum..happy weekends to all blogger,rasanya da dekat sebulan lebih aku tak update entry aku (sebulan je pun)..bukan la apa disebabkan aku tengah pratikal sekarang so tak de masa nak tulis entry (yeke!) padahal duduk dekat office ti dok melayan youtube,facebook,twitter(i like to stalk all of this)biasalah lumrah orang bekerja(fakta mana kau ambik ni)
Actually today my entry is not to tell your about my work (english kau nyah)..ni cerita pasal fenomena novel yang semakin menular (macam virus pulak)di kalangan masyarakat..including me..aku ni memang dari dulu minat gila novel-novel ni (orang kata die hard fan).Apa je novel aku tak de,semua ada (poyo la kau) so bila berlaku je fenomena novel yang diadaptasi ke drama aku lagi la macam orang dah sasau(sampai assigment pun tak buat) sanggup aku tak tidur satu hari semata-mata nak tengok drama yang aku da download dekat lap top aku..drama yang first sekali aku tengok adam dan hawa..walaupun aku finatik dengan novel,aku tak tahu pun yang adam dan hawa ni daripada novel(macam kau kata kau "die hard fan" konon)tapi masa mula-mula aku dengar adam dan hawa ni aku tak layan sangat(berlagaknya kau)yelah da kecoh satu poli pun aku still buat bodo, siap boleh tanya lagi best sangat ke cerita tu sampai korang ni da macam orang gila..patutlah aku panggil buat assigment pun tak dilayan rupanya sebab ni..so nak dipendekkan cerita satu hari tu adalah senior yang baik hati lepak dekat bilik aku..borak2 tiba-tiba masuk pasal drama yang kegilaan orang ramai..kebetulan pulak dia bawak pendrive,then dia tanya aku

senior:adik nak tak drama adam dan hawa
aku:bolehla kak lagipun kerja tak de ni..

so aku pun transfer la cerita tu dekat lap top aku..(dalam hati siap cakap,apalah yang diorang finatik sangat pasal drama ni) so bermula dengan episod satu..(niat di hati nak tengok episod satu je)tiba2 tertekan 2,pastu 3 and seterusnya..sedar -sedar dah pagi da..dan di situlah bermulanya aku berminat dengan drama-drama novel lain..dan terbaru ni ariana rose and yess boss(tangkap cintan aku dengan pelakon-pelakon tu)haha..oklah penat aku menaip ni cuma nak cerita pasal aku terkena sawan novel-novel ni(amboi sampai tahap sawan da kau)..see you next time..(tiada siapa pun nak tengok kau next time)

1 comment: