My Blogger TricksAll Blogger TricksTechtunes

what hijjab means to you

assalamualaikum..selamat menyambut bulan baru di hari yang baru .

Da lama tak tulis entry jadi hari ni masa banyak dibazirkan dengan tidur je, bila da takda keje tapi sebenarnya assigment berlambak..hehehe..kadang2 buat assigment msti kena ikut mood jugak jadi hari ni takda mood (jangan ikut) coz lepas naik semester ni asyik nak buat keja lambat je(suka buat keja last minute)..ok la stop bebel pasal ni..




Hari ni nak kongsi tentang hijjab.Ramai yang fikir pakai hijjab ni adalah satu tuntutan yang diwajibkan untuk agama islam. Ramai wanita tafsir pakai hijjab hanya sekadar menutup aurat daripada padangan orang bukan muhrim .Memang betul tapi sebenarnya wanita yang memakai hijjab bukan sekadar menutup aurat tapi cara anda bersosial jugak perlu dibatas. Islam tidak melarang kita untuk bersosial tapi hanya perlu menjaga cara pergaulan kita antara lelaki dan perempuan .

Even wanita yang pakai hijjab ni nampak cantik tapi lebih cantik kalau menjaga perlakuan.Jangan hanya kerana fesyen berhijjab sekarang nampak cantik tapi pakai hanya sekadar mengikut orang lain berfesyen .Ia seperti sama anda tidak bertudung.Memang ramai yang selalu berfikir wanita yang tidak bertudung selalunya tidak menjaga maruah,tidak menjaga pergaulan.Bagi pendapat saya bukan semua wanita seperti itu,ada sesetengah kaum wanita yang tidak bertudung lebih pandai melakukan tuntutan agama walaupun tidak bertudung,pandai menjaga pertuturan kata ketika bercakap bukan ingin merendahkan wanita yang bertudung,saya sendiri pun bertudung tapi ini sebagai pendapat saya.

2 comments: